Energiby

Randers Kommune

Randers Kommune er næsten selvforsynende med elektricitet fra vindmøller og solceller og har omstillet den kollektive varmeforsyning, så den er fossilfri. Målet er nu 100% selvforsyning med energi samt klimaneutralitet i 2045. Randers Kommune arbejder med at håndtere havvandstigninger og de øgede vandmængder i Gudenåen. Her er der især fokus på lokal værdiskabelse og ejerskab og på at sikre en bedre social balance i den grønne omstilling.